Wednesday, March 18, 2009

Doakan Saya


"Kenapa awak tidak bekerja hari ini?"

"Saya sakit..tubuh saya rasa tidak bermaya..."

"Ya...kita selalu bercuti bila kita sakit... kita berehat tinggalkan kerja..."

"Memanglah..kita perlu rehat.."

"Tapi awak tahu tak, bahawa samada kita berehat atau bekerja..sakit atau sihat...setiap langkah kita tetap dikira oleh malaikat?"

"Ya..saya tahu.."

"Dan setiap saat, hidup kita semakin pendek..umur kita semakin berkurang...dan apabila kita sakit, ia sepatutnya semakin mengingatkan kita kepada mati?"

"Ya...terima kasih kerana mengingatkan saya...memang beginilah keadaan saya.. setiap kali saya sakit dan merasa begitu lemah, saya sedar...umur saya semakin pendek..tetapi nanti bila saya sihat saya sering lupa dan lalai..."

"Sebab itu awak harus bersyukur Allah kurniakan sakit ini...itu tandanya Dia sedang memanggil supaya awak datang dekat kepadaNya..."

"Ya..semuga Allah mengampunkan dosa saya...dan jika suatu hari nanti awak mendengar kabar saya telah pergi menemuiNya...doakanlah saya...doakan semuga Allah mengampunkan dosa-dosa saya..."

"InsyaAllah..saya juga mengharapkan yang sama dari awak..."

No comments: